기본 콘텐츠로 건너뛰기

e7-4 visa KOREA & F2-6 visa KOREA (52 HOURS PER WEEK SYSTEM)

<<Weekly 52 Hours System Q & A: Jul. 1, 2018>>

e7-4 visa KOREA & F2-6 visa KOREA (52 HOURS PER WEEK SYSTEM)


Working hours for foreign workers (E7-4 visa, F2-6 visa etc.) living in Korea are emerging due to the implementation of the working 52 hours per week system for workplace with 300 or more employees from Jul. 1, 2018.

The problem is that it can hardly be obtained unless the average annual salary of the two-year average of the point system requirements (E7-4 visa)(20 highest points: over 33 million won per year) is over 26 million won, while working hours can not exceed 52 hours per week.


VISA in KOREA would like to summarize the shortening of working hours Q & A for E7-4 visa or F2-6 visa's working hours.

◆ Is 52 hours per week working hours including holidays?
→ Yes, it is 52 hours a week, including holidays and extended working hours.
→ This means that you can only work for up to 52 hours, if your working employees are over 300 persons, including 40 hours of legal working hours and 12 hours of overtime work (including holidays), so even if an E7-4 visa or F2-6 visa holders want to work more at night, you can not work more than 52 hours in one week (7 days including holiday) from Jul. 1, 2018 this year.

◆ When does 52 hours per week system start and which workplace adopt this system?
→ 52 hours per week system will start from Jul. 1, 2018 with more than 300 employees.
→ If the workplace is between 50 to 300 employees, this system will be applied from Jan. 1, 2020.
→ If your company's employees are 5 to 50 persons, this system will start from Jul. 1, 2021.

◆ Which penalties will be given if your employer let you work over 52 hours per week?
→ If your employer is allowed to work more than 52 hours a week on E7-4 visa or F2-6 visa etc., the employer must be punished by imprisonment for up to 2 years or a fine of up to 20 million won due to violation of the Labor Standard Act. 

◆ How to decide whether it is rest time on t52 hours per week system?
→ At 52 hours per week system, the criterion of resting time is based on whether the worker is free from directing or supervising the employer.
→ If your employer is in a situation where you have to go immediately, even if you are at rest, it is considered a working time because it is regarded as the waiting time.

◆ What happens if the regular worker decreases to less than 300 after the revision of the Labor Standards Act next month?
→ After the revised the Labor Standard Act, even if the number of full-time workers was more than 300 but it has less than 300 after Jul. 1, 2018, it is necessary to comply with the revised Labor Standards Act, which has been shortened in consideration of legal stability. (52 hours per week)
→ In addition, if the number of full-time workers is less than 300 before the revised Labor Standards Act, then after Jul.1, 2018, if the number of full-time workers exceeds over 300, the revised Labor Standards Act will be applied for 52 hours per week.

◆ What is the added wage if the E7-4 visa or F2-6 visa workers go on extended work, holiday work or night work?
→ Extended work time shall be paid 50% added from the normal wage.
→ In addition, if you work on holidays due to a lot of work on holidays, your payment will be added 50% of normal wage within 8 hours a day and 100% of regular wage in case of exceeding 8 hours.
→ If you work at night between 10 pm to 6 am, you must be paid 50% of normal wage.


VISA in KOREA
VISA in KOREA aways tries to provide useful information related to Korea Immigration & VISA issues.




이 블로그의 인기 게시물

G1비자 외국인의 체류자격외활동허가

 G1 비자 외국인의 체류자격외활동허가 G1 비자는 그 종류가 다양 (G1-1 비자 ~G1-99 비자 ) 합니다 .   하지만 그 중에서도 특별한 경우를 제외하고는 G1-5 비자 ( 난민신청자 ) 와 G1-6 비자 ( 난민불인정자 중 인도적 체류허가자 ) 를 소지하고 있는 외국인에게만 체류자격외활동허가를 신청할 수 있습니다 .  체류자격외활동허가는 E1 비자부터 E7 비자 군에 속해 있는 직업군에서 외국인이 취업하기 위해서는 E1 비자 ~E7 비자 군에서 요구하는 자격요건을 구비해야 합니다 . 예를 들어 , F1 비자를 소지하고 있는 외국인이 컴퓨터소프트웨어 회사에서 취업을 하는 경우에는 E7 비자의 기본 요건인 학력과 경력 , 그리고 회사의 상황을 두루 확인해야 한다는 것입니다 .  본론으로 돌아가서 , G1 비자를 소지하고 있는 외국인은 국내 기업에 취업하여 취업활동을 할 수 있지만 G1 비자로 6 개월 이상 한국에 체류하고 있어야 하며 , E1 비자 ~E7 비자 군에 포함되어 있지 않은 " 단순업무 " 만 가능하다는 것을 알아야 합니다 .  G1 비자를 소지하고 해당 기업에서 체류자격외활동허가를 받기 위해서는 관할 출입국외국인청 혹은 출입국사무소에 방문예약 ( 방문예약을 요구하지 않은 출입국사무소는 내방 접수 가능 ) 을 하고 방문해야 하며 , 본인과 회사에 관계된 서류들을 준비해야 합니다 . G1 비자 외국인의 체류자격외활동허가

식품제조가공업과 즉석판매 제조가공업의 차이

식품제조가공업과 즉석판매 제조가공업의 차이 식품제조가공업과 즉석판매 제조가공업의 식품 판매의 차이 ​ 식품을 제조하는 가공업체나 식품을 판매하는 판매업을 영위하고 있는 식품 관련 업체의 경우, 간혹 식품제조가공업 과 즉석판매 제조가공업 이 같은 영업신고 조건을 갖추어야 한다고 생각하곤 합니다. ​ 우선 식품 관련 영업을 하기 위한 영업신고가 필요한 업종을 간단하게 설명하겠습니다. 일반적으로 식품관련 영업신고 를 해야 하는 업종은; ​ (1) 식품제조가공업, (2) 즉석판매제조가공업, (3) 식품운반업, (4) 식품소분판매업, (5) 식품냉동냉장업, (6) 용기포장류제조업, (7) 휴게음식점영업, 일반음식점영업, 위탁급식영업, 제과점 등이 있습니다. 식품제조가공업 ​ ​ 식품제조가공업 이란 쉽게 설명해서 식품을 제조하거나 가공하는 업을 영위하는 것을 말합니다. 식품제조가공업은 즉석판매제조가공업보다 더 엄격한 제조업 시설을 갖추어야 하는데, 통상 제2종근린생활시설 (제조업) 또는 공장 (500㎡이상)이어야 하며, 폐수 배수시설, 시설도면 (사무실, 위생전실, 원료처리실, 작업장, 포장실, 창고등), 또한 농지법, 하수도법 등 다른 법령에 위반되거나 저촉되는 사항이 있는 지 미리 확인해야 합니다. ​ 식품제조가공업의 일반적인 신청 방법은 (1) 식품제조가공업 영업등록신청서 작성→ 위생교육 수료증 제출→ 건강진단결과서 제출 (보건증)→ 지하수 수질검사 성적서 제출 → 사업개요서 (도면포함)→ 건축물 대장, 토지이용계획확인원 등을 제출하여 식품제조가공업 영업등록 신청 을 합니다. 식품제조가공업에 대한 영업등록이 되면, 영업등록 후 제품생산 7일 전후로 품목제조보고서 를 제출해야 합니다. 품목제조보고서는 판매 제품별 로 제출하되, 제조방법설명서 ,

Stamp 67-1, 68-1, 46-1 출국권고 출국명령 강제추방

<<Meaning of Stamped 46-1, 68-1 & 67-1 on Your Passport>> Foreigners residing in Republic of Korea are applied under the 'Immigration Act'. Some of foreigners may get stamped 46-1, 68-1 or 67-1 on their passport when they leave Korea. You may know the meaning of stamps as below: For your information, 46-1 is a violation of Paragraph 1 of Article 46 of Immigration Act, 68-1 is a violation of Paragraph 1 of Article 68, and 67-1 is a violation of Article 1 of the same Korea Law. (1) 67-1 Stamp (Recommendations for Departure): If a foreigner staying in the Republic of Korea falls under any of the following circumstances, the head of a Regional Immigration Service may recommend the foreigner to voluntarily depart from the Republic of Korea: -. A person who violates Article 17 or 20 through a minor offense; -. A person who violates this Act or any order issued under this Act, in respect of whom the Minister of Justice deems it necessary to recommend de